...

Förlossningen

När fick du reda på att du var gravid? Februari 2011.

Blev det en chock? Både och, vi ville ha barn och så.

Hur gammal var du? 23 år.

Hade du mycket halsbränna? Väldigt mycket!!

Spydde du mycket? Ja, väldigt mycket! I 35 veckor också.

Var det någon favoriträtt som ändrades? Det mesta..

Hade du mycket foglossning? Ja, väldigt mycket!

Hade du sammandragningar? Ja

Ditt sf mått som störst? 35-36 cm tror jag!?

Har du fått bristningar? Ja.

Trodde du att det var en pojke eller flicka? Flicka.

Vad hoppades du på? På att det var friskt.

Hade du mycket vätska i kroppen? Ja.

Hur mycket gick du upp i vikt? Gick ner 6 kg.

Hur ser du på graviditeten idag? Man saknar min bebismage och förlossningen jättemycket, det är hade varit ännu mer underbart att vara gravid om jag inte spydde så mycket.

Hur ville du att din förlossning skulle se ut? Jag ville att den skulle gå bra så klart och inte så långdragen och jobbig. Den gick hur bra som helst och jag vill gärna göra om det

Gick du över tiden? Nej.

När började din förlossning? På söndagen den 30.

Hur lång tid tog det? 50 timmar från att vattnet gick, men jag fick droppet på efter 20-21 nån dag och 23:43 är han född.

Hur mycket var du öppen när ni kom in? 3 cm.

Vad tyckte du var jobbigast? Amningen, innan mjöken hade runnit till och avslag.

Var du rädd för något? Var rädd för hur ont det skulle göra.

Grät du när barnet kom ut? Lite grann, var lite borta.

Skrek du? Nope, ingenting alls.

Tog du nått smärtstillande? Sterilla kvaddlar och lustgas och EDA.

Blev du sydd? Ja, 4 stygn.

Dragen med sugklocka? Nej

Hur många var inne i förlossningsrummet? Andreas och 2 barnmorskor.

Hade du någon nära med dig? Mitt hjärta Andreas. <3

Hur stor var bebisen? 3125g och 50cm lång

Blev det en pojke eller flicka? Pojke <3

Vad fick han heta? Fabian

Hur ser du på förlossningen idag? Att allt kommer gå bra nästa gång och vet hur man ska gå till väga.

Var allting värt det? Självklart! <3

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0