...

Ibland så känner jag mig som en dålig mamma som känner att jag inte räcker till, jag älskar fabian över allt annat. Skulle göra vad som helst för han, när han mått dåligt med sin förstoppning så har jag mått dåligt.
Det känns som att jag gör fel hela tiden, men jag gör inte de.
Min sambo säger hela tiden att jag är ingen dålig mamma.
Men det känns så, jag är en sån person som behöver få att vara själv en stund, det behöver inte vara länge. Min sambo han förstår det, annars bråkar jag bara med han. Har alltid varit så person, han är världens bästa pappa åt Fabian! <3 nu tänker säkert ni att jag inte skulle skaffa barn! Men jag är varje dag med Fabian och min sambo som är sjukskriven, jag gör det mesta hemma, städar, tvättar, hänger tvätten, lagar mat och tar hand om fabian. Det hade varit en annan sak om han jobbat hela dagarna, men ni förstår säkert inte hur jag tänker.
Innan han blev sjukskriven så dela vi på allt, det är inte jobbigt att göra allt men jag måste få andrum från städet och sånt.

För han är discbråk, jag vill att han ska bli frisk så han kan börja jobba och slipper vi leva på minium inkomst om man jämför vad vi hade innan, men jag ska börja jobba extra på mitt jobb :)

Direkt jag slutade amma efter mjölken sinade så började jag må bättre, medans jag amma han i slutet så skrek han bara för jag trodde att han hade ont i magen eller ville ha närhet. Men så kom vi på att han inte fick tillräckligt med mat, då började jag del amma, men jag mådde psykiskt dåligt för jag var ingen bra mamma som inte hade tillräckligt med mat. Direkt jag slutade amma så slutade Fabian skrika och blev mätt.
Jag började må mycket bättre men samtidigt inte, det är sånt tryck från dom flesta att man måste amma, men tänk om inte alla kan så måste man ju börja ge ersättning och man är ingen dålig mamma, det har jag fått börja tänka :)


Ni som tycker negativt om mig behöver inte läsa bloggen, jag vill kunna skriva om vad som helst!



Kommentarer
Postat av: nina

du är en jätte duktig och bra mamma och det är inget fel om man inte ammar så du ska skita i vad andra säger som jag har ju inte blivit ammad när jag var liten och det är ju inget fel på mig

2012-01-12 @ 21:03:28
URL: http://ninaulander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0